Kapittel 2. Data etter telle.

Vi vet alle at telleren er i hjertet av korttelling. Hver korttelteliste forteller oss dette pa sin egen mate. Men foler vi fullt ut hvilken grad av innvirkning pa alt Blackjack?

«V r forsiktig med mannen til en bok.» & # 151; St. Thomas Aquinas.

Hvor ofte far vi hver True Count?

Grunnlaget for nesten alle Blackjack-korttellingssystemer er tellingen. Sanne teller krever justering av tellingen med de uavgjort kortene og brukes av balansert strategier som Hi-Lo, Hi-Opt I, Omega II, Zen, Uston APC og Revere Point Count. Ubalanserte strategier som KO, Red7 og KISS bruker lopende teller og unngar tilleggsberegningen for a finne sanntallet. I dette kapittelet vil det bli gitt noen diagrammer for ekte teller og lopende teller & # 151; Men ikke alle diagrammer vil bli gitt for lopende teller.

La oss begynne med a se pa frekvensen av ekte teller. Til hoyre ser vi andelen hender behandlet ved hver telling ved hjelp av Hi-Lo (en av de vanligste strategiene). Merk: Det finnes flere metoder for a beregne sanne teller som vil bli diskutert senere. Seks dekkfrekvenser vises i rodt og to dekkfrekvenser i gront. Tydeligvis er den hyppigste tellingen langt fra null. Det er ogsa klart at dobbeltspillspillene opplever vesentlig hoyere prosenter av hoye og lave teller. Du vil ogsa se at den rode linjen er mye jevnere enn den gronne linjen. Dette skyldes at disse diagrammene ikke bruker de noyaktige sanntallene. Spillere beregner ikke det eksakte antall resterende kort nar du beregner TC. I dette diagramet estimeres gjenv rende kort med halvdekk. I dobbeltekkspill resulterer dette i lavere prosentdeler av odde nummererte teller som forarsaker den tippede linjen som du ser.

Enkeltdekkfrekvenser.

La oss se pa en-dekk. Med bare ett dekk blir antall spillere sv rt viktige og kan pavirke resultatene dramatisk. Her viser den gronne linjen frekvenser for fire spillere med to runder. Den rode linjen viser to spillere med fire runder. Du vil merke at med fire spillere er en sann teller av null langt mer sannsynlig. V r ogsa oppmerksom pa at det ikke er noen runder pa TCs pa 3, 7 og 9. Pa grunn av metoden vi bruker til a beregne ekte teller, kan noen teller ikke eksistere i single-deck. Nar du sitter ved et enkelt-spill, v r oppmerksom pa at antall spillere pavirker spillet betydelig.

Kumulative frekvenser.

Dette diagrammet gir samme data som det forste diagrammet, men kumulativt. Det vil si at hvert punkt gir frekvensen at tellingen vil v re minst tallet pa x-aksen. Vi kan se at for seks dekk (rod linje) har vi en sann telling pa null eller lavere om lag 71% av tiden. Avhengig av reglene, penetrasjon, strategi og dekk krever tellingen en okt innsats pa ca 10% -35% av tiden.

Sim detaljer.

Seks dekk, S17, DAS, LS, 4,81 / 6, Hi-Lo maxindekser, trunk, halvdekk To dekk, H17, DAS, 1,5/2, Hi-Lo Ill18 indekser, trunk, H17, 2 spillere, 4 runder, Hi-Lo max indekser, trunk, kvart-dekk Enkelt dekk, H17, 4 spillere, 2 runder, Hi-Lo max indekser, trunk, kvart-dekk Ti milliarder runder for seks og to dekk , fem milliarder runder for enkelt-dekk.

opphavsrett og kopi; 2007, Norm Wattenberger, Alle rettigheter reservert.


Hilsen! Vil du spille i det beste kasinoet? Vi forbereder det for deg. Spill her nå!